27 Ağustos 2010 Cuma

İtalya ve Başarı

Dün gece Avrupada ülkemizin yaşadığı hüsran sonucu bunu yazmaya karar verdim.
İtalyanlar Avrupada neden çok başarılı ? Almanlar için söylenen hep kazanan taraf sözü İtalyanlar içinde Avrupa kupalarında geçerli.Milan,İnter ve Roma şampiyonlar liginde.Sampdoria ise çok trajik bir sonuçla elendi.Avrupa Liginde ise Juventus,Napoli,Sampdoria ve Palermoyla temsil edilecekler.
İtalya yıllardır kazanmayı bilen takımlar yaratmıştır.Milan 90 ların başında 89,90 ve 94 yıllarında kupada mutlu sona ulaşmıştır.Arada 96 yılında Juventus bu kupayı müzesine götürmüştür.2000 lerde ise yine Milan 2003 ve 2007 yıllarında bu kupayı alarak İtalyanın avrupada en başarılı takımı olduğunu göstermiştir.Son olarak ise kazanan adam Mourinhoyla İnter in zaferi.
İtalyanlar son 21 yılda 5 kez bu kupayı almışıtr.21 yılda 7 kez ikinci olmuşlardır.Toplamda 21 yılda 12 final.Bunların sebebleri açık.Yıllardır süre gelen takım politikalarıi,yönetim ve sportif istikrar.Ve tabiki özel oyuncular.
Futbolda yönetim değişir,hoca değişir,futbolcu değişir,masör değişir ama TARAFTAR DEĞİŞMEZ.
Futbolda başarı içinse yönetim susar,hoca düşünür,futbolcular uygular ve taraftar destekler ( Bir gün bile San San Siro veya Giuseppe Meazzadan yönetim istifa sesi duyulmaz. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder