14 Nisan 2011 Perşembe

2006 Yapımı Cantona Röportajı



2006 Yılında Manchester United sitesinde Gemma Thomson'ın Eric Cantona ile yapmış olduğu röportajı gücümün yettiğince çevirmeye çalıştı.


- Burada, bu stadyumda olmak içinde neler canlandırıyor?
-          
      Burada olmak harika bir duygu, buraya geri gelmek her zaman muhteşem. Hala maç öncesinde tünelden çıkarken ki heyecanı hatırlıyorum. Bir hafta boyunca düşünüyorsunuz ve o tüneli gelip dışarı çıktığınızda kazanmak istiyorsunuz.  Bir burada hayallerimizi gerçekleştirmek için çalıştık.  Bizim bu istekleri elde ettiğimiz an büyük bir andı.

- 2004’de MUTV’ DE bir röportajda buraya geri dönebileceğini söylemiştin. Şimdi böyle bir şey var mı ya da gelecekte?
-          
      Burası benim için hala dünyanın en büyük kulübü. En güzel anılarım burada. Bu kulübü seviyorum, belki bir şey oluşturulabilir. Yine de bu kulübü seviyorum. Bir oyuncu olarak yaşamaya çalışıyorum, bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Bu kolay değil ama çalışıyorum. Bir şeyler vereceksem futbola geri dönmek istiyorum. Ben geri gelirsem eskiden oynadığım takım gibi bir takım oluşturmak isterdim, bunlada gurur duyardım. Ben her zaman benzersiz olmak isterim, benim takımımda benzersiz olmalı. Ekibiniz sizin futbol emellerinizin bir yansıması olmalı. Stratejiler ve gözlemler size bir ayna olmalı. Ben her şeyi yeniden oluşturmak isterim. Geçmiş ilham kaynağı olabilir, ancak geçmişte yaşanmamalı. Bu bir rüya ancak bu fikir beni hayatta tutacaktır.

- Sir Alex Ferguson’la yeniden çalışmak zevkli olur mu?
-                 
    Şimdiye kadar çalıştıklarımın en iyisi. Eğer geri gelirsem o yine bir numara olur.

- Sir Alex sen ve Rooney’i takıma etkisi açısından karşılaştırdı.  Sen ne düşünüyorsun?
-          
      Tabi ki o büyük bir yetenek.  Takımada etkisi var bir yerde.  Ama hala genç 20 yaşında ki bir oyuncudan her şeyi bekleyemezsiniz.  Yine de en iyilerinden biri ve dünyanın en iyisi olmak için bütün niteliklere sahip. En iyiyi söylemek zor. Ama ben Rooney’nin en iyilerinden biri olduğuna inanıyorum.

- United 3 senedir şampiyon olamıyor. Bu sene Chelsea’yi geçebilir miyiz?
-          
      Evet, United’ın geleceği iyi.  Gelecek için takım inşa ediyoruz. Onlar oyuncu satın almaya çalışacaklar bu bazen olur, bazen olmaz. Ben 10 yıl içinde birbiriyle oynayacak bir takım oluşturmada zamanın önemli olduğunu düşünüyorum. Ben 10 yıl içinde United’ın Chelsea’den fazla şampiyon olacağına inanıyorum.

- Sir Alex ve Mourinho arasında benzerlik görüyor musun?
-          
      Onlar kendi oyuncuları üzerinde çok güçlü. Hem birer kazanan hem de psikolojik açıdan çok güçlüler. Basının provokasyonları onları etkilemiyor. Her ikiside çok iyi. Onlar medyanın ilgisini çekiyorlar ve futbolcular daha rahat ediyor.

- Son olarak Eric, senin United taraftarıyla ilişkin bir aşk gibi. Ne zaman geri Old Trafford’a gelip o aşkı hissedeceksin?

-          Onlar yıllardır çok oyun seyrettiler, belki de beni unutmuşlardır. Ama onlardan memnunum. Ama onlar unutmadı, onların ki gerçek sevgi.  Kulüp bana hala sahada gibi hissettiriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder