16 Şubat 2011 Çarşamba

AŞIKLAR ÖLMEZ, ölen hayvan imiş..


Yıllar önce sevdiğim bir dizi film’de duyardım bu sözü. Kuşçu söylerdi…

Dizinin akıl babası, fikir ağabeyi, denklem bilimcisiydi sanki. Bütün olumsuzlukları bir bardak demli çay eşliğinde yok olur hale getirirdi. Meziyetiydi…

İzleyici, o ne diyecek diye bakardı. Dervişlerimizden, fikir adamlarımızdan, şairlerimizden, ozanlarımızdan; yani ölümsüz olanlarımızdan alıntılardı aslında Kuşçu’nun ilhamı..

İtiraf edeceğim; her defasında “acaba ne demek istiyor” diye düşünüp dururdum..

‘Aşıklar ölmez’ kısmı tamam ama peki ya ‘ölen hayvan imiş’ kısmı? Cevabı Yunus Emre’nin mısralarında aradım ve galiba bu sefer oldu.

Hani “şiir evrenseldir” derler ya; bende kendi anladığımı anlatayım izin verirseniz.

Kaç gündür izliyorum, dinliyorum, bakıyorum, bir anlam yüklemek istiyorum; olmuyor!..

Beşiktaş’ın çocuğu… Kaptanı, hırs küpü, yavru kartal Batuhan’dan bile daha Han’…

Hani, bir azim hikayesi olan değil de azmi bir hikaye olmuş cinsten…

Kompozisyonunu yazdırmaya kalksak, en ala edebiyatçının elleri titrer; konu, ‘İbrahim Üzülmez’i Beşiktaş’tan kovmak’…

Kim? Nasıl? Ne cüretle? Hangi akla hizmet? Neye mahsuben? Belli değil! Belliymiş gibi gözükse de bugün bunu bana anlatmayın kardeşim, belli falan değil!!

Devre arasında takım arkadaşına sinkaf mı kullanmış, hakkıdır! Yumruk mu atmış? Delidir, katırdır ama ağabeydir, emektardır; susacaksın!

Jubilesine kadar idare edeceksin! O’na, “tamam ağabey sen haklısın” diyeceksin…

Soyunma odasının dışına taşırmayacaksın! Şunun şurasında üç ay daha sabır göstereceksin! Hani O, 11 yıl sabretmiş ya; sizlerde 3 ay daha sabredecektiniz!

Daha ötesi, jübilesinde en çok sen omzunda taşıyacaktın!

Birileri bugün çıkıp da bana, “Avrupalı hoca, atak futbolu, yıldızlar, Portekizliler, çeteler, araba markaları, Beşiktaşlılık duruşu(!), önümüzdeki Kiev ve Fenerbahçe maçları, çarşı marşı martaval okumasın!..

Yapılan hareketi, böylesine çirkin bir vefasızlık örneğini geri almaya kalksan; secdeniz yetmez! Gururludur O! En sevdiği uğruna serden vazgeçmiştir bir kere. Dönmez… Sizin ayıbınızın üzerine, yanakları kırmızı olandır O artık!

O Beşiktaş’a tapmaya devam edecek, Beşiktaş’ın adı da ona. O, üzülmez! Bu sevgi sürer gider… Ama gelgelelim, meğer ölen hayvan imiş…

Sağlıcakla..
Bir Fenerbahçe taraftarı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder