27 Şubat 2011 Pazar

Arsenal Akademisi #4


Sead Hajroviç İsviçre futbolunun yeni gözdelerinden ve Arsenal'ın yeni keşiflerinden biri. Hajroviç çok yönlü bir futbolcu. Orta sahada defansif ve merkez görevi alabiliyor, aynı zamanda defansın ortasında da görev verilirse oynayabiliyor. Hajroviç'le 2009 yılında sözleşme imzaladı Arsenal. Ama gelişimi gerçekten etkileyiciymiş.

Hajroviç'in Arsenal'a transferini gerçekleştiren ve onun dikkatleri çekmesini sağlayan turnuva 2009 yılında Nijerya'da düzenlenen u17 dünya kupası. Kupanın sahibi olmuştu İsviçre. Yarı final maçında 90 dakika oynayan Hajroviç diğer maçlarda genelde sonradan oyuna girdi, final de dahil olmak üzere. Turnuva'da en çok kart gören 3. oyuncu. 6 maçta 2 sarı ve 1 kırmızı kart gördü.

Hajroviç Arsenal'a imza atamadan önce onla ManU ve Everton'ında ilgilendiği, ancak onun Arsenal'ı seçtiği söyleniyor. Arsenal'a transferi hakkına;


"Ben geldi çünkü burada bir şeyler yapılacağını gördüm.Bu benim için önemli bir kulüp. Burada genç oyunculara bir şans veriyorlar 
Birkaç yıldır beni izliyorlardı biliyorum, ama benim milli takımdan sonra Arsenal ilgisi belirginleşti. Antrenör Steve Rowley tek başına benim oyunumu izlemeye geldi ve o da benim antrenörler ve veliler temasa geçti.
İlk anda ben şok oldum. Ben çok heyecanlandım şimdi buradayım."


"Bu büyük bir adım, ben bu hızla Rezerv takımına çıkacağımı hayal edemiyordum." diyor ve Arsenal.com'a "Oyun çok hızlı. Ve bende bu hıza ayak uydurup, agresif olmak zorundayım."
 
"Ben ilk Arsenal geldiğimde her iki pozisyonda oynamayı öğrenmeye başladım. Bu gelişimim için çok iyi"



Hajrovic takıma geç katılmasına rağmen bir Reserve maçında kaptan İgnasi Miguel'in oyundan çıkması sonucu kaptanlık pazubandınıda taktı.


Takım içinde ki Reserve oyuncularıda birbirleriyle çok samimi. Hajroviç twitter hesabından Afobe'ye en iyi forvet sensin kardeşim gibi şeyler söylüyorlar birbirlerine.







    • Adı
      Sead Hajrovic
    • Doğum yeri ve tarihi
      4 Haziran 1993
    • Brugg, İsviçre
    • Pozisyon
      Savunma oyuncusu
    • Önceki Takım
      Grasshoppers Zürih
    • Katıldı Arsenal
      1 Temmuz 2009


    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder